ANALISA DAN PERANCANGAN SISTEM PENILAIAN KINERJA KARYAWAN UNTUK MENINGKATKAN PRODUKTIVITAS KERJA PADA HOTEL BEST WESTERN PLUS MAKASSAR BEACH

Gratiana Wiputri

Abstract


The main goal of this thesis is to model a system of performance assessment of the Best Western Hotel employees in accordance with the assessment procedure that runs employee tasks and in accordance with each Department so that the employee productivity increases.

Keywords: Employee Work Productivity, KPI, Performance Appraisal.


Full Text:

PDF

References


Baroroh, A. (2012) ‘Pengaruh Pengembangan Karir dan Motivasi Terhadap Kinerja Dengan Kepuasan Kerja Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Politeknik Ilmu Pelayaran Semarang)’, analisis manajemen, pp. 65–80.

Casio, W. F. (2010) 'Managing Human Resources: Productivity, Quality of Work Life, Profits'. Ke-8th edn. New York: McGraw-Hill Companies, Inc.

Hidayat, F. (2015) Indonesia Peringkat Keempat Pembangunan Hotel, Berita Satu. Available at: www.beritasatu.com/properti/294161-indonesia-peringkat-empat-pembangunan-hotel.html.

Hotel Best Western Plus Makassar Beach (2013). Available at: http://bwmakassarbeach.com/ diakses 23 November 2017).

ISO 9000:2005. Quality 'Management Systems - Fundamentals and vocabular'. Jakarta: Badan Standardisasi Nasional.

Kotler, P. (1997) 'Manajemen Pemasaran Analisis Perencanaan, Implementasi dan Pengendalian (terjemahan Jaka Wasana)'. Jakarta: PT. Salemba Empat.

Mangkunegara, A. . (2010) 'Sumber Daya Manusia Perusahaan'. Jakarta: Remaja Rosdakarya.

Purwaningrum, E. L., Musadieq, M. Al and Ruhana, E. (2014) ‘Pengaruh Penilaian Kinerja Terhadap Semangat Kerja (Studi Pada Karyawan Tetap PT. Aggiomultimex)’, Jurnal Administrasi Bisnis, 8(2), pp. 1–10. Available at: https://id.scribd.com/doc/316069500/Jurnal-Pendukung-Semangat-Kerja-Dengan-Team-Building.

Setiawan, A. (2009) ‘Studi kepuasanPelanggan Untuk Mencapai Loyalitas Pelanggan.’ Semarang.

]Sulastiyono, A. (2011) ‘Manajemen Penyelenggaraan Hotel’, manajemen.

Sunyoto (2014) ‘Teori, Kuesioner dan Analisis Data Sumber Daya Manusia.’, in SDM. Jakarta: PT.Buku Seru.

Tjiptono, F. (2002) ‘Manajemen Jasa’, Info Bisnis




DOI: https://doi.org/10.35129/tmt.v7i1.102

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Indexed By

   



TEMATIKA Journal of Informatic and Information Systems © Atma Jaya University, all right reserved.
Use of this website signifies your agreement to the Terms of Use.
powered by Open Journal System